de inspecteur
TV Vlaanderen: Iedereen Basic
do 18 jun. - 7:00
Jan de Bruyne uit Zedelgem kreeg een paar maanden geleden een brief van TV Vlaanderen. Daarin staat dat zijn oude abonnementsformule ophoudt te bestaan en dat zijn abonnement automatisch wordt overgezet naar de nieuwe Basic Formule.
Basic is niet de goedkoopste
In de brief laat TV Vlaanderen uitschijnen dat de Basic formule vanaf nu de goedkoopste optie is en dat klanten daarom automatisch deze formule aangeboden krijgen. Maar dat klopt niet. Op de website van TV Vlaanderen kan je zien dat er ook nog een Basic Light formule bestaat. Deze formule komt qua prijs het best in de buurt van het tarief dat Jan had maar dat wordt hem dus niet aangeboden.
Luc Tuerlinckx, de ombudsman voor telecom, is duidelijk: dit mag gewoon niet. Volgens de telecomwet moeten klanten altijd het tarief aangeboden krijgen dat het best bij hun profiel past. In het geval van Jan is dat heel duidelijk de Basic Light formule.
In de brief staat ook geen duidelijk overzicht van de verschillende tariefplannen die TV Vlaanderen aanbiedt.Je vindt dus geen informatie over het goedkopere Basic Light pakket. Bovendien klinkt de naam 'Basic' als de goedkoopste optie.
Klantendienst blijft een probleem
TV Vlaanderen blijft hardleers als het aankomt op bereikbaarheid. Het bedrijf wil niet reageren op de radio en klanten geven nog steeds aan dat het moeilijk is om TV Vlaanderen te contacteren.
In de brief die Jan kreeg staat het nummer van de klantendienst zelfs niet vermeld. Ook naar de website is het zoeken. De enige coördinaat die je krijgt, is een postbusadres in Luxemburg.
Problemen melden
Werd jouw oude abonnement ook automatisch overgeschakeld naar de Basic formule, maar wil je liever Basic Light behouden?
- Klantendienst TV Vlaanderen: 02 790 27 90. Je kan nog altijd proberen om het zelf op te lossen. (De klantendienst is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 10u tot 19u en zaterdag van 10u tot 17u.)
- Ombudsdienst telecommunicatie: klachten@ombudsmantelecom.be
Je kan een mail sturen naar De Inspecteur. TV Vlaanderen heeft aangeboden alle verzoeken tot wijziging te bekijken. Stuur jouw verhaal en contactgegevens door naar inspecteur@radio2.be. De Inspecteur bezorgt het dossier aan TV Vlaanderen.