5 leuke spelletjes voor in de auto

woensdag 28 juni 2017 - 13:10
"Zijn we er bijna?" beu gehoord? Zo hou je je kids bezig tijdens een lange autorit!

Nummerplaatbingo

d042b708-494d-11e5-8754-b671bf297ae1_web_scale_0.0578704_0.0578704__

Kleef post-its met willekeurige getallen op de achterzijde van de voorste autostoelen. De speler die als eerste al zijn/haar getallen kan spotten op nummerplaten van voorbijrijdende auto's wint het spel!

Als variatie op deze bingo kan de bestuurder een getal kiezen, en moeten alle spelers zo snel mogelijk dat getal zoeken op een nummerplaat.

Laatste letter

Een klassieker! Speler 1 begint met het noemen van een dier, bijvoorbeeld 'paard'. De volgende speler moet nu een dier verzinnen dat begint met de laatste letter van het vorige woord. Speler 2 verzint dus bijvoorbeeld 'das' en zo gaat het spel verder met 'slang', 'geit', etc. De speler die als laatste een woord kan bedenken, heeft gewonnen!

Het hoeven niet per se dieren te zijn, probeer ook jongens- of meisjesnamen, films en series, ...

Tunnelspel

Aan het begin van de reis spreek je af wat iedereen moet doen telkens jullie met de auto door een tunnel rijden. Je kan bijvoorbeeld afspreken dat iedereen dan stil moet zijn of dat je dan een bepaald geluid moet maken.

De spelers die de opdrachten niet correct of te laat uitvoeren krijgen een strafpunt. Probeer jullie bestemming te bereiken met de minste strafpunten! Breid het spel uit door ook opdrachten te linken aan tolhuizen, tankstations, ... 

Alfabetspel

Apple_race_cars-1000x750-600x420

Kies een ruim thema, bijvoorbeeld dingen die je vindt in de supermarkt, dieren, ... Speler 1 begint met de letter A. Hij of zij noemt iets binnen het thema dat begint met een A. De volgende speler moet dat herhalen en er iets met een letter B aan toevoegen. Bijvoorbeeld: "Ik ga naar de supermarkt en koop appels en bananen." Aan het einde van het alfabet? Begin dan gewoon terug bij de A! De speler die als laatste de hele lijst weet op te noemen heeft gewonnen.

Wie is het?

Een speler neemt een persoon, dier of voorwerp in gedachten. De andere spelers proberen aan de hand van ja/nee-vragen te achterhalen waar die ene speler aan denkt. De speler die de persoon, het dier of het voorwerp als eerste raadt, heeft gewonnen en mag nu een persoon, dier of voorwerp in gedachten nemen.

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!