Drink jezelf naar de overwinning

maandag 11 mei 2015 - 11:16
Huffington Post
Wist je dat bepaalde dranken je lichaam tijdens het sporten een duwtje in de rug geven? Sommige helpen je ook na de geleverde prestaties je lichaam te herstellen. Een overzicht:

Larry

Kokoswater

Als je snel wilt hydrateren drink je best kokoswater. Door de samenstelling (koolhydraten en elektrolyten) zorgt het water vooral na het sporten voor een ideaal vochtgehalte, zonder daarmee heel wat calorieën je lichaam in te pompen.
Coconut_Water

Melk

Melk is goed als je extra spiermassa wilt kweken. Het bevat enkele essentiële aminozuren die helpen bij het opbouwen van je spieren.

Groene thee

Groene thee verbetert de stofwisseling van je lichaam. Vanaf je meer dan 4 kopjes per dag drinkt, kan het je helpen met afvallen.

Augurkensap

Ook al lijkt augurkensap niet meteen het smakelijkste drankje om te drinken, toch komt het bij het sporten erg goed van pas. Het is niet enkel een goede pijnstiller voor spierkrampen, het helpt ook diezelfde krampen te voorkomen!

Kamille

Genoeg rust en slaap is voor elke sporter van levensbelang. Heb je soms wat moeite om in te dutten? Drink dan warme melk of kamillethee. Je lichaam zal meer melatonine aanmaken, waardoor je slaapduur en kwaliteit verbetert.
large

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!