Geen excuses, sporten kun je thuis!

woensdag 15 januari 2020 - 16:33
Aha!
Gedaan met al die suffe uitvluchten!

Yoga

Yoga is de ideale combinatie van inspanning en ontspanning. En je hebt er niet veel meer voor nodig dan je lichaam en een comfortabel matje. Waag je niet meteen aan de meest ingewikkeld poses als je een yoga-beginneling bent. Geduld en veel oefenen zijn de kernwoorden! Online vind je heel wat stap-voor-stap yogaoefeningen voor zowel beginners als meer gevorderden.

Fitness

Fitnessvideo's lijken iets uit de eighties, maar niets is minder waar! Je moet helemaal niet naar een duur fitnesscentrum om je spieren te versterken of je conditie te verbeteren. PopSugar Fitness is een Youtube-kanaal waar je honderden fitnessvideo's vindt. Van buikspieroefeningen tot danslessen, van krachttrainingen tot stretchoefeningen. Kies je favoriete filmpje uit, schuif je tafel aan de kant en je bent klaar om te zweten! Een eighties-fitnesspakje is optioneel.

Touwtjespringen

Touwtjespringen is niet alleen één van de simpelste vormen van cardiotraining, maar misschien ook wel de meest effectieve! Je verbrandt namelijk al snel 800 à 1000 kilocalorieën per uur als je fanatiek tekeergaat met je springtouw. Het is de perfecte work-out voor je hele lichaam. Maar je kan ook een kwartiertje touwtjespringen als opwarming voor bijvoorbeeld wat fitnessoefeningen. Varieer in snelheid, kruis je armen eens of spring op het ritme van je favoriete muziek. Pas wel op dat je springtouw niet in je dure kroonluchter blijft hangen!

Hometrainer

loopband

Wanneer je een fervente loper of fietser bent, is een hometrainer een goed alternatief om de winter door te komen. Heel wat mensen schaffen een loopband of fiets aan, maar doen er nooit iets mee en verkopen 'm dan later voor een mooi prijsje op tweedehandswebsites. Als je je hometrainer goed onderhoudt, beleef je er jaren plezier aan. Sla je slag!

30-dagen-uitdaging

Wil je één concrete oefening doen of een specifiek lichaamsdeel trainen? Dan is een 30-dagen-uitdaging misschien iets voor jou. Er bestaan uitdaging voor squats, buikspieren, plank... Doorheen de 30 dagen neemt de hoeveelheid en de intensiteit van je oefeningen toe. Van beginner naar pro in een maand tijd!

squats
plank

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!