Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top2000

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Afbeelding van het programma: start je dag in antwerpen

start je dag in antwerpen

Antwerpse brasserie beledigt klant op kassaticket: "Voor de dikzak aan tafel 1 niet normaal"

wo 18 dec. - 7:19

"Voor de dikzak tafel 1 niet normaal". Die woorden vond luisteraar Nadia op het kassaticket dat ze kreeg in een Antwerpse brasserie. Geschokt plaatste ze een foto van het bonnetje op een facebookpagina van Radio 2. "Dit is onaanvaardbaar. De uitbater moet zich verontschuldigen en zijn personeel heel zwaar aanpakken", zegt Matthias De Caluwe van Horeca Vlaanderen op Radio 2 Antwerpen. De eigenaar bood intussen zijn verontschuldigen aan en gaat de ober in kwestie op staande voet ontslagen.
Beledigende woorden op kassaticket
© R2A

Een rekening betalen is nooit leuk. Maar wat Radio 2-luisteraar Nadia gisteren meemaakte in de Antwerpse brasserie 'Carrousel d'Anvers' ging nog een stapje verder. Onderaan haar kassabon stonden woorden "voor de dikzak tafel 1 niet normaal". Nadia plaatste een foto van het bonnetje op een facebookpagina van Radio 2 en schreef: "Ik ben in schok. Wat moet ik hiermee doen?"

Wat op dat ticket staat is onaanvaardbaar. De uitbater moet zijn personeel zwaar aanpakken en zich verontschuldigen.

— Matthias De Caluwe, Horeca Vlaanderen

Sectorfederatie Horeca Vlaanderen reageert alvast verbolgen op de woorden op de kassabon. "Dit is onaanvaardbaar. Gastvrij ondernemen is de basis van onze sector", zegt Matthias De Caluwe van Horeca Vlaanderen in 'Start Je Dag'. "Zelfs al was dit een interne boodschap van de zaal naar de keuken, dit kan niet. Ik neem aan dat de uitbater een ernstig gesprek zal hebben met de bewuste ober. Een student als ik de kassabon mag geloven. De uitbater moet zijn personeel heel zwaar aanpakken en zich verontschuldigen bij de klanten."

"Ober op staande voet ontslagen"

De eigenaar van 'Carrousel d'Anvers', Hammoud Imad, betreurt het incident. "Dit gedrag tolereren we niet in onze zaak." Hammoud heeft gisteren contact gehad met Nadia. "Ik heb me in naam van de zaak geëxcuseerd." De brasserie op de Suikerrui is een half jaar open. "Jammer dat ik de dupe ben van gedrag van personeel dat ik niet kan controleren." Imad neemt strenge maatregelen. "Ik zal de ober in kwestie op staande voet ontslagen."

Bekijk de volledige kassabon van luisteraar Nadia hieronder.

Beledigende woorden op kassaticket

Beledigende woorden op kassaticket

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet