Gsm-lader veroorzaakt brand in Duffel

zondag 10 februari 2019 - 19:24
Katrien Peirsman
uitgebrande tweede verdieping
In de Berkhoevelaan in Duffel is zondagnacht een appartement op de tweede verdieping uitgebrand. De moeder sprong uit het raam naar beneden, en werd in levensgevaar naar het ziekenhuis gebracht. Haar kinderen (3 en 11 jaar) konden op tijd vluchten via de trappenhal.

Ravage

Een gsm-lader in het stopcontact in de slaapkamer. Meer was er niet nodig om een zware brand te veroorzaken in een appartement in Duffel. Een enorme ravage was het gevolg. 
Buurman Jan getuigt in een filmpje op de Facebookpagina van Radio 2 Antwerpen:

De moeder is zwaargewond, maar haar toestand is intussen stabiel. Ook haar kinderen zijn voor controle naar het ziekenhuis gebracht, maar ze mochten in de loop van de dag met familie mee. Daar worden ze nu verder opgevangen. 

Onbewoonbaar

In het gebouw zijn nog 5 andere appartementen. Ook die bewoners zullen de eerste dagen nog niet naar huis terug kunnen. Burgemeester Sofie Joosen (N-VA): "De verzekering zal vanaf maandag de schade komen opmeten. Er is veel rook- en waterschade, en alles moet hersteld worden. De bewoners kunnen voorlopig dus nog niet terug, maar we hopen hen daar snel duidelijkheid over te brengen. De gemeente heeft voor hen onderdak voorzien." De bewoners van één van de appartementen was op het moment van de brand in het buitenland.

Inzamelacties

Op de sociale media zijn intussen verschillende initiatieven opgestart om spullen in te zamelen voor het getroffen gezin. 

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!