5 kilo lichter met De Madammen: tips van de experten

donderdag 16 mei 2019 - 13:47
Siska en Cathérine willen voor de zomer nog 5 kg afvallen. Maar ze gaan dat niet alleen doen. Jij kan meedoen. En zo gaan we allemaal de zomer in met een kathedraal van een lichaam. Volg hier de dieettips van De Madammen en hun experten.

5 kilo afvallen tegen de zomer. Lukt dat echt? De Madammen worden bijgestaan door enkele experten die maar al te graag hun dieet-tips met ons delen. 

  • Neem je tijd om af te vallen als je wil dat het een langdurig effect heeft. Als je te snel gewicht verliest, ga je spiermassa verliezen in plaats van vet. Snel en kort diëten is dus geen goed idee.
  • Je hoeft niet per se te stoppen met pasta of brood te eten, kijk in de eerste plaats naar de porties die je eet. Eet bijvoorbeeld wat minder pasta, maar wel meer groenten.
  • Laat je lichaam meten en kom te weten wat de verhouding is tussen de spier- en vetmassa van je lichaam. Op basis daarvan kan bepaald worden hoeveel tijd je zal nodig hebben om x aantal kg te verliezen. 
  • Eet trager, want je verzadigingssysteem loopt letterlijk achter. Hoe sneller je eet, hoe meer je zal kunnen eten.
  • Probeer meer te bewegen, neem desnoods al gewoon vaker de trap, parkeer je auto eens verder, doe een wandeling tijdens de lunch,... 
  • "2.5 kg per maand… Dat vraagt niet zo’n grote aanpassing. Maar het is zowel psychologisch en op vlak van levensstijl zeker haalbaar. Het grootste struikelblok is om aan een plan vast te houden. Zorg dus dat je een goed en haalbaar plan hebt"
  • "Ga je levensstijl niet drastisch veranderen. Grijp zeker niet naar poeders of pillen. Voor 5 kg is dat zeker niet nodig. Dergelijke middelen kunnen je gezondheid beschadigen."
  • "Verander je eetpatroon ook niet te veel. Laat plots niet alle koolhydraten of vetten vallen."
  • "Bewegen is ook belangrijk! Niet alleen aan lage intensiteit, dat is wel goed voor de algemene gezondheid. Als je effectief iets wil veranderen aan de lichaamssamenstelling dan moet je regelmatig bewegen met een middelhoge intensiteit. "

 

  • "Je kan het best in fases werken : de eerste twee weken kan je het best iets strikter te werk gaan."
  • "Focus om niet te weinig te eten : anders hou je het niet vol."
  • Zorg ervoor dat je voeding vooral bestaat uit voldoende eiwitten : kip, kalkoen, eend, vissen en eieren … Dat zijn goede bronnen die ervoor zorgen dat de honger wordt getemperd."

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!