de inspecteur
5 reacties van luisteraars op betalende wachtlijnen: "Je rijdt beter naar de spoed. Dat kost minder en je wordt sneller geholpen"
ma 13 jan. - 1:08
Leen en Leslie zijn duidelijk niet de enige met vragen en klachten over betalende wachtlijnen. Heel wat luisteraars komen van een kale reis thuis wanneer ze op zoek moeten naar een dokter, tandarts of dierenarts van wacht. "De thuisverpleegster vond het nodig dat mijn hoogbejaarde vader onderzocht zou worden door een dokter", vertelt Ivo Vanerom uit Diest. "Zij belt om half 8 het nummer van de dokter van wacht, maar na een kwartier was ze niet verder geraakt dan een muziekje. Vervolgens probeerde mijn schoonbroer meer dan een uur, maar ook bij hem enkel muziek. Ik heb het dan ook nog eens geprobeerd, maar ook zonder succes. Rond 12 uur 's middags hebben we het maar opgegeven. Uiteindelijk heeft het ons meer dan 70 euro gekost, zonder iemand aan de lijn te krijgen."
Heel wat mensen vragen zich af waarom er met een callcenter gewerkt wordt. Is een website, zoals voor de apotheek van wacht, geen betere oplossing? Niet alleen patiënten maar ook tandartsen en dierenartsen zélf storen zich aan het systeem.
Want vroeger vond je véél gemakkelijker bij wie je terecht kon in geval van nood.
Duidelijk werk aan de winkel dus! Gelukkig is het Verbond der Vlaamse Tandartsen op de hoogte van de klacht en willen ze snel op zoek gaan naar een oplossing.