de inspecteur
8 getuigenissen van luisteraars over uitvaartondernemers: "De nonchalance blijft een pijnlijke herinnering"
vr 25 okt. - 8:06
"De week voor een uitvaart is al zo chaotisch. Ik kon de slechte communicatie missen als kiespijn."
Dat een uitvaartondernemer anno 2019 een uitdagende job heeft, is wel het minste wat je kan zeggen. De tijd dat die uitsluitend kisten verkoopt, ligt al jaren achter ons. Vandaag de dag kan je voor alles wat met een uitvaart te maken heeft bij een uitvaartondernemer terecht. Een moderne ondernemer regelt de nodige praktische dingen na een overlijden, heeft naast een toonzaal ook een aula waar je een plechtigheid kan houden en heeft tekstschrijvers en videomonteurs in dienst om elk afscheid zo persoonlijk mogelijk te maken.
De sector is in volle ontwikkeling en dat is ook de reden dat veel uitvaartondernemers hun zaak overlaten aan een grote speler of dat ze samen met andere ondernemers samengaan in een grotere groep. Niet alleen het takenpakket is toegenomen, de eisen van de klant worden ook groter. Iedereen wil een persoonlijk afscheid dat van begin tot einde perfect geregeld is.
Het is onmogelijk om als uitvaartondernemer een foutloos parcours te rijden. Het zijn ook mensen en dus maken ook zij fouten. Maar sommige uitvaartondernemers lijken wel heel veel fouten te maken. De Inspecteur krijgt verschillende verhalen binnen van luisteraars die klagen over nonchalance en een gebrek aan respect.
Haast en spoed
90 % zeker
Ongepaste muziek
Gevraagde muziek niet gespeeld
Niet allemaal kommer en kwel
De Inspecteur krijgt gelukkig ook veel positieve verhalen in zijn mailbox. Veel mensen sturen een bericht omdat ze complimenten willen uitdelen aan hun uitvaartondernemer.