Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top2000

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Afbeelding van het programma: de inspecteur

de inspecteur

Huurcontracten telefoontoestel: Aanpak Proximus

di 21 nov. - 7:05

De voorbije dagen kwam Proximus in het oog van de storm terecht met z'n langlopende huurcontracten voor telefoontoestellen. Mensen betalen al jaar en dag voor een verouderd toestel, dat kon niet langer vond De Inspecteur en ook de politiek.

Proximus beseft dat nu en zal de 150.000 klanten die al jaren een vast telefoontoestel huren een duidelijke brief sturen die bij de volgende factuur zal zitten. In die brief zal het telecombedrijf vertellen hoe je die huur kan opzeggen, of waar je kan op rekenen als je het huurcontract wil behouden. 

Het bedrijf benadrukt dat het voor verschillende klanten een bewuste keuze op om een telefoontoestel te huren. "Deze klanten kunnen trouwens het nieuwste model van hun telefoontoestel aanvragen bij ons, als ze dat zelf willen uiteraard", zegt Woordvoerster Nele Van Malderen. "Wie zijn huurcontract wenst op te zeggen, zal bovendien eenmalig zijn toestel mogen houden en hoeft het niet in te leveren.  

Onderneem zelf actie

Het is belangrijk dat de klant zelf contact opneemt met het bedrijf; of telefonisch of via de website om die huur stop te zetten. Klanten kunnen vanaf nu terecht op 0800-22 850 of online via deze pagina. Een specifiek telefoonnummer en webadres waar klanten met extra vragen terecht kunnen over deze huurcontracten.

Proximus zegt dat het onmogelijk is om alle klanten zélf te bellen. De brief die bij de factuur van december zit, zal overduidelijk zijn, belooft het bedrijf.

Geste?

Een financiële compensatie als geste voor al die klanten, ziet Proximus niet zitten. Dat opperde de politiek, maar Proximus-woordvoerder Nele Van Malderen vergelijkt het met de huur van een huis; "Iemand die al veertig jaar een huis huurt, heeft dat misschien op de duur ook al terugbetaald. Sommigen huren bewust, omdat er ook een service aan die huur verbonden is. Als het toestel stuk is, kunnen ze het meteen omruilen bijvoorbeeld."

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet