de inspecteur
Huurcontracten telefoontoestel: Aanpak Proximus
di 21 nov. - 7:05
Proximus beseft dat nu en zal de 150.000 klanten die al jaren een vast telefoontoestel huren een duidelijke brief sturen die bij de volgende factuur zal zitten. In die brief zal het telecombedrijf vertellen hoe je die huur kan opzeggen, of waar je kan op rekenen als je het huurcontract wil behouden.
Het bedrijf benadrukt dat het voor verschillende klanten een bewuste keuze op om een telefoontoestel te huren. "Deze klanten kunnen trouwens het nieuwste model van hun telefoontoestel aanvragen bij ons, als ze dat zelf willen uiteraard", zegt Woordvoerster Nele Van Malderen. "Wie zijn huurcontract wenst op te zeggen, zal bovendien eenmalig zijn toestel mogen houden en hoeft het niet in te leveren.
Onderneem zelf actie
Het is belangrijk dat de klant zelf contact opneemt met het bedrijf; of telefonisch of via de website om die huur stop te zetten. Klanten kunnen vanaf nu terecht op 0800-22 850 of online via deze pagina. Een specifiek telefoonnummer en webadres waar klanten met extra vragen terecht kunnen over deze huurcontracten.
Proximus zegt dat het onmogelijk is om alle klanten zélf te bellen. De brief die bij de factuur van december zit, zal overduidelijk zijn, belooft het bedrijf.
Geste?
Een financiële compensatie als geste voor al die klanten, ziet Proximus niet zitten. Dat opperde de politiek, maar Proximus-woordvoerder Nele Van Malderen vergelijkt het met de huur van een huis; "Iemand die al veertig jaar een huis huurt, heeft dat misschien op de duur ook al terugbetaald. Sommigen huren bewust, omdat er ook een service aan die huur verbonden is. Als het toestel stuk is, kunnen ze het meteen omruilen bijvoorbeeld."