Imke Courtois kiest haar favoriete Rode Duivels-producten: "Blij dat er toch ook één gezond product tussen zit"

vrijdag 11 juni 2021 - 08:30
Het EK voetbal start en dan zie je traditiegetrouw onze Rode Duivels op tal van producten verschijnen. Is het niet het hoofd van Eden Hazard, dan is het wel onze Belgische driekleur die op je zak chips schittert. Het aanbod is groot, de originaliteit van de producenten vaak veel kleiner. Imke Courtois kiest in De Inspecteur haar favoriete Rode Duivels-producten.

Imke Courtois trok naar de supermarkt en kocht een elftal (heb je'm?) Rode Duivels-producten. Maar welke producten vindt zij het meest origineel? Ze selecteert haar 5 favorieten voor De Inspecteur.

Veel kilocalorieën

Imke kocht een breed gamma aan producten, van aardappelballetjes over snoep, tot chips en ijsjes. Wat haar meteen opvalt is dat de meeste producten die een Duivels jasje krijgen, niet meteen de meest gezonde producten uit de winkel zijn. Imke: "Ik denk dat als ik al deze producten eet, ik meteen 5 kilogram zwaarder ben".

Dit zijn de 11 producten die kocht:

  1. Snoepjes van Napoleon in de kleuren zwart, geel, rood
  2. De Red Devils Burgers van McDonald's, ze bestaan met rund en kip
  3. Lay's Superchips Gold, met mosterdsmaak
  4. De Toma'Box van Stoffels tomaten, snoeptomaten in zwart, geel rood
  5. Croky Red Devils Snacks, chips in de vorm van duiveltjes
  6. Zachte snoepjes van Vero, in de vorm van duiveltjes
  7. Jupiler Red, het rode bier van Jupiler
  8. Belviva voetballetjes, aardappelballetjes met paprikasmaak
  9. Ijsboerke tricolore, de Belgische driekleur op een stokje
  10. Now or Never bier van Brussels Beer Project
  11. Tricolore pasta van Sapori Antichi 

De Top 5 van Imke

Nummer 5: de Red Devils Burger van MacDonald's

Heel veel mensen zullen al de tv-reclame gezien hebben voor deze burgers. Het is zeker niet het gezondste product uit het lijstje, maar Imke vindt het toch goed gevonden. "Het is heel leuk om te zien omdat er een soort van gebrande drietand op het broodje staat bovenaan. Puur qua concept vind ik dit wel mooi gedaan."

Op 4: het Now or Never bier

Een bier van het Brussels Beer Project, iets dat Imke kan bekoren. Maar ook de slogan en de vormgeving van het blik vindt ze leuk gedaan: "Tof dat het uit Brussel komt, goed gevonden slogan en het is esthetisch heel mooi gedaan. Mooi strak en niet te veel reclame op het blik."

Plaats 3 is voor de ijsjes van Ijsboerke

Imke kiest haar nummer 3 niet op basis van het product, maar op basis van de keuzes die Ijsboerke heeft gemaakt op de verpakking. "Ik heb een geldige reden om dit op 3 te zetten want op de verpakking staan naast de mannelijke Rode Duivels ook de Red Flames. De Duivels en Flames horen samen, goed gevonden van Ijsboerke."

Ik heb een geldige reden om de ijsjes van Ijsboerke op 3 te zetten, want op de verpakking staan naast de mannelijke Rode Duivels ook de Red Flames.

Imke Courtois

De tricolore pasta van Sapori Antichi  op 3

Imke is fan van pasta, logisch dus dat ze de tricolore pasta op nummer 2 zet. "De verpakking is niet bijzonder, maar het is echt wel goed gevonden. Zwarte, gele en rode slierten bij elkaar. Ze hadden misschien nog een Rode Duivel op de verpakking kunnen zetten, maar daar zullen die Italianen wel te trots voor zijn."

En op 1... de tomaatjes van Stoffels

Tomatenkweker Stoffels heeft zijn Toma'Box in een Belgische jasje gestoken: tomatensnoepjes in de Belgische kleuren. "Ik vind dat het al fijn begint met de slogan die er op staat, 'open here to score'. Leuk gevonden! Schattige tomaatjes in rood, geel en zwart. Al moet je voor de zwarte wel een beetje je verbeelding gebruiken, want die lijken vooral donderrood", lacht Imke. "Ik vind het gewoon fijn dat er ook gezonde Rode Duivels-producten in de winkel liggen. Daarom: mijn nummer één!"

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!