de inspecteur
K3: Kassa, kassa, kassa
do 19 mrt. - 8:08
Wat heeft K3 het gemiddelde Vlaamse gezin zoal gekost? Want K3 is veel meer dan muziek alleen...
Voor Verolien Cauberghe, professor communicatie aan de Ugent, staat het als een paal boven water: K3 is een uitstekend marketingproduct. De content is goed, de liedjes spreken niet alleen de kinderen aan, maar ook de ouders: de papa’s gaan maar wat graag mee naar de K3-shows! Dus levert dat dubbel zoveel op!
Reclamewijs
Zelf heeft professor Cauberghe ook een K3-microfoon, een dansmat en CD’s van K3 gekocht voor haar kinderen. De verleiding is groot, bij kinderen én bij ouders, om K3-spullen te kopen, want je ziet ze op TV en in de shows, ze komen overal terug, je ziet ze overal.
Maar je moet jezelf wel de vraag stellen: is dit het nu wel waard? Is het waard om meer te betalen voor een product waar K3 op staat dan hetzelfde product zonder K3-meisjes? Ga zeker niet in een impulsieve bui naar de speelgoedwinkel met je kinderen!
Professor Cauberghe onderzoekt momenteel hoe ‘reclamewijs’ kinderen en ouders zijn. In welke mate zijn de ouders zich ervan bewust dat het allemaal een marketingstrategie is? Hoe lang staan ze stil bij zo’n aankoop? Ze wil iedereen, ouders én kinderen, stimuleren om meer reclamewijs te worden. Op de resultaten van het onderzoek moeten we wel wachten tot 2018.
Nog sterker
K3 met andere meisjes, zal dat wel werken? Volgens professor Verolien Cauberghe wel. Het product zal zelfs sterker worden: de kinderen gaan meeleven met de zoektocht naar nieuwe zangeressen, de betrokkenheid zal nog groter worden.
Hou je portefeuille dus maar in de gaten!