de inspecteur
Kris Peeters: "Bezoekers van pretparken moeten beter geïnformeerd worden"
wo 4 okt. - 9:21
Het regent vaak klachten van pretparkbezoekers die geconfronteerd worden met attracties die defect zijn of tijdelijk niet toegankelijk zijn.
Pretparken dekken zich in
Een aantal pretparken hebben in hun reglement alvast volgende paragraaf staan: "Bij bepaalde weersomstandigheden - regen/wind/onweer - kunnen sommige attracties al dan niet tijdelijk gesloten worden. Dit geldt ook in geval van technische tussenkomst of onderhoud. De sluiting van één of meerdere attracties kan in géén geval leiden tot gedeeltelijke of volledige terugbetaling van het ticket."
"Wanneer er een bepaald defect is, kan dat door niemand voorzien worden of vooraf aangekondigd worden. Hier gaat het om attracties die al weken of maanden draaien en die hersteld worden op een latere datum. Dan is de situatie volledig anders en moet er een redelijke compensatieregeling voorzien worden wanneer de consument niet geïnformeerd is", verduidelijkt Peeters. De minister belooft alvast overleg.
Tip!
Plan je een uitstap naar een pretpark? Controleer vooraf (vóór ticketaankoop) of je favoriete attracties open zijn. Zo komt niemand ter plaatse voor onaangename verrassingen te staan.