Miekes nieuwe auto is spoorloos: "We wachten al maanden op onze Opel maar niemand weet waar hij gebleven is"

maandag 23 november 2020 - 11:15
In januari bestelt Mieke een nieuwe auto bij Opel. Door de lockdown loopt de bestelling vertraging op. Uiteindelijk zou de auto midden september geleverd worden. Maar nog eens 2 maanden later blijkt hij spoorloos. "Niemand weet waar onze nieuwe auto is gebleven. En het lijkt alsof niemand echt aan het zoeken is," zegt Mieke. Dan gaat De Inspecteur zelf maar op zoek.

Mieke uit Mol bestelt in januari een nieuwe auto bij haar lokale Opel dealer. "Normaal gezien zou de auto in mei geleverd worden, maar toen kwam corona en werd die leverdatum onzeker. Daar hadden we alle begrip voor want niemand kon voorspellen hoe lang die eerste lockdown zou duren."

Uiteindelijk wordt de leverdatum verzet naar 14 september. "Maar sindsdien is het één groot vraagteken. Want op 14 september werd de auto niet geleverd en intussen zijn we half november en hebben we nog altijd geen nieuwe auto."

Auto vermist

Omdat Mieke toch ongeduldig begint te worden, belt en mailt ze de garage. "Eerst zeiden ze dat onze nieuwe auto klaar stond om aan de fabriek te vertrekken, maar daar bleef het bij. Intussen is het wel duidelijk: niemand weet waar onze auto echt is."

 

Wij hebben het gevoel dat er niemand echt naar onze auto aan het zoeken is.

Mieke

Ondanks de vele telefoontjes en mails komt er geen schot in de zaak. "En wat ons het meeste stoort in deze hele zaak is dat wij het gevoel hebben dat er niemand echt op zoek is naar onze auto. We zijn precies gewoon allemaal aan het wachten."

Mieke vindt wel dat haar lokale Opel dealer zijn best doet. "Die vindt de situatie zelf ook gênant. Maar hij zegtmij dat het voor hem ook moeilijk is om contact te krijgen met het hoofdkantoor van Opel." Daarom roept Mieke de hulp in van De Inspecteur in de hoop dat hij haar auto kan helpen vinden.

Eén telefoontje en het is opgelost

Wanneer de redactie van De Inspecteur naar het hoofdkantoor van Opel België belt, komt er plots wèl schot in de zaak.

Na minder dan 24 uur is de auto van Mieke terecht. "Jammer dat ze nu plots wel in actie kunnen schieten", zegt Mieke lachend. Een zure lach weliswaar, maar ze is heel blij dat haar nieuwe auto eindelijk gevonden is.

Hoe is het mogelijk dat er nu plots wel zo snel reactie komt? Volgens Wim Verloy van Opel België is er geen magie in het spel. "Het gaat hier om een samenspel van twee factoren. De vertraging in de productie door corona en problemen met de IT-systemen.”

Er staan duizenden nieuwe auto's op de parking en onze medewerkers moesten door een IT-probleem handmatig op zoek naar de juiste auto.

Wim Verloy, Opel België

Door die IT-problemen konden de nieuwe wagens niet meer worden opgezocht via de computer. "Op de parking stonden duizenden auto's, maar onze medewerkers moesten fysiek op zoek naar de auto op de parking. Daardoor hadden we grote vertraging, maar die is sinds vorige week opgelost,' aldus Opel België.

Auto komt eraan

Intussen staat Miekes nieuwe auto op een transport tussen Frankrijk en België. "De garage gaat deze auto prioriteit geven en er zal dus snel een aflevermoment worden vastgelegd."

Opel België betreurt ook dat de communicatie niet altijd even vlot is verlopen. "De garage heeft zeker haar uiterste best gedaan. Maar de situatie was echt ongezien afgelopen zomer."

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!