Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top2000

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Afbeelding van het programma: de inspecteur

de inspecteur

Vivabox: een geschenk uit de hemel?

vr 23 mei - 6:10

Iedereen heeft er wel al eens een gekregen of gegeven: een belevenisbon. Handig, dat wel, maar wat met de 'beleving'?

De belevenisbon (Vivabox, Bongo,…) is één van de populairste cadeaus om te krijgen en te geven. Maar zo’n bon is niet altijd een geschenk uit de hemel.

Marleen kreeg vorig jaar voor Moederdag de “Vivabox Bed & Breakfast” van haar kinderen. Maar die romantische overnachting ook effectief boeken, dat was een ander paar mouwen.

Problemen

Bij het eerste hotel dat Marleen probeerde te boeken, liep het al mis. Marleen reserveerde tot tweemaal toe een nacht. Haar reservaties werden telkens eerst aanvaard, en daarna weer geannuleerd. Het leek wel of andere klanten voorrang kregen op Marleen.

En ook bij het tweede hotel wilde reserveren maar niet lukken. Dit keer omdat Marleen volgens dat hotel verplicht is om een tweede nacht aan volle pot bij te boeken.

Een jaar na datum heeft Marleen dus nog altijd niet kunnen genieten van haar droomweekend. Je zou haast denken dat je als Vivabox-klant niet dezelfde rechten hebt als andere klanten. Marleen denkt zelfs dat hotels enkel die Vivabox gebruiken om hun kalme weken en periodes op te vullen.

Test-Aankoop

Bij Test-Aankoop hebben ze veel begrip voor Marleen. Volgens juridisch adviseur Anne Moriau is zo’n weigering echt onaanvaardbaar. Als je een Vivabox hebt en je voldoet aan alle voorwaarden én er is plaats, dan moet je gewoon kunnen boeken.

Je kan dan ook best als je in deze situatie zit een aangetekende brief naar het hotel in kwestie sturen met de eis voor een andere datum die ook voor jou past.

Werkt dat niet? Dan neem je best eens contact op met Vivabox zelf. Je kan naar hen mailen of je kan bellen naar hun klantendienst: 078/15.25.26

Vivabox

Volgens woordvoerder Maarten Bijnens, neemt Vivabox de problemen van Marleen ernstig. Want het kan niet wat er nu gebeurt.

Vivabox heeft met al z’n partners duidelijke afspraken die op de website en in het boekje bij de bon staan. En alle partners moeten zich daaraan houden. Ze mogen dus zeker geen extra voorwaarden opleggen.

Vivabox wil dat hun klanten op dezelfde manier worden behandeld als andere klanten. Doen hotels of andere partners dat niet, dan kunnen ze volgend jaar uit de Vivabox vliegen.

Alle klachten die jij dus aan Vivabox laat weten, worden intern door hen onderzocht. En als ze kloppen, dan zijn er effectief ook gevolgen.

Heb jij ook problemen?

Heb jij zelf ook problemen met het reserveren van je Vivabox? Contacteer dan zeker de klantendienst van Vivabox! Helpt dat niet? Dan kan je ook nog altijd mailen naar Inspecteur Decaluwé! !

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet