Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top2000

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Afbeelding van het programma: de madammen

de madammen

Een helpende hand tijdens de mooiste dag van je leven...

di 8 mei - 8:00

Stel je wil trouwen, maar je hebt schrik dat je geen tijd hebt om alles goed te organiseren. En wat met de stress die gepaard gaat met zo'n evenement? Misschien loont het in beide gevallen wel om een
Een helpende hand tijdens de mooiste dag van je leven...

Stel je wil trouwen, maar je hebt schrik dat je geen tijd hebt om alles goed te organiseren. En wat met de stress die gepaard gaat met zo'n evenement? Misschien loont het in beide gevallen wel om een weddingplanner in te schakelen? Sylvie Van Onsem kwam er alles over vertellen bij De Madammen.

Hoe bespaar je tijd bij het organiseren van je huwelijk?

Bepaal wat je wil, neem snel beslissingen en probeer zo weinig mogelijk te twjfelen. Het aanbod is gigantisch - zeker nu ook via internet - maar probeer je keuzemogelijkheden toch in te perken.
Bijvoorbeeld: ga niet praten met 10 leveranciers, maar met 2 à 3. En als je je meteen goed voelt bij de eerste, durf dan te beslissen om hem/haar te kiezen.

Leg meteen een budget vast en hou je daaraan! Als je in het begin meteen een budget vastlegt, kan je ook sneller beslissingen maken. Een fotograaf die 3000 euro vraagt of een fotograaf dat 1000 euro vraagt? Als je het budget al vast legt, kan je makkelijker beslissen.

Door de stress vergeet je snel zaken, hoe kan je dat vermijden?

Maak een draaiboek voor de organisatie en de dag zelf.

Je begint met een to-do lijst. Schrijf alles op wat je nodig hebt: leveranciers, een zaal, fotograaf, dj, ceremoniewagens, kledij, de kerk al dan niet,…

Naast een to-do lijstje, schrijf je de planning van dé dag zelf heel gedetailleerd uit. Bijvoorbeeld 7u opstaan, 7u30 kapper aan huis, 9u30 aankleden,... Zo vergeet je veel minder en heb je minder stress.

Nog een voorbeeld: van 12u tot 13u is het misviering. Om 13u15 komen er kindjes bloemetjes afgeven. Schrijd dan ook in het draaiboek: snoepjes voorzien voor de kindjes. Details maken jouw feest anders dan andere feesten.

Wat zijn de trends de laatste jaren?

De laatste jaren verkiezen mensen ceremonies in de tuin. Er worden ook meer en meer kleuren gebruikt in de decoratie. De afwerking is ook belangrijker dan vroeger. Het thema wordt vaak in alles doorgetrokken: uitnodigingen, kaartjes, decoratie op het feest zelf,…

Het traditioneel huwelijk blijft populair, maar koppels werken ook vaak met rent a priest. Die ceremonies zijn erkent door de kerk, maar ze zijn veel moderner. De priesters lezen bijvoorbeeld teksten voor die geschreven zijn door de ouders, familie, vrienden,…



Wat zijn de voordelen van een weddingplanner?

Als weddingplanner zijn we de rechterhand van het koppel. Op vlak van tijd winnen gaat het vooral over het feit dat wij problemen oplossen op 3 minuten, terwijl het koppel daar 3 uren voor nodig heeft.

Wij helpen mee met de organisatie in de mate dat zij het zelf willen. Dat gaat van de zaal kiezen, afspreken met de leveranciers tot op de dag zelf alles regelen.

Je wint dus tijd, je hebt minder stress en er ontbreekt niets aan jouw perfecte dag. De meeste mensen zijn heel perfectionistisch ingesteld, maar door tijdsgebrek vergeten ze de details.

Wij kunnen ook betere prijzen regelen. We werken niet met vaste leveranciers, maar we hebben wel veel contacten.

Naast de praktische kant, zijn wij ook een luisterend oor voor het koppel. Zij maken dit hele huwelijksproces vaak heel intens mee en ze weten soms niet hoe ze moeilijke situaties moeten oplossen. Bijvoorbeeld gescheiden ouders, opmerkingen van grootouders,…

Een weddingplanner mag je trouwens niet verwarren met een ceremoniemeester...

Een ceremoniemeester blijft de dag van het huwelijk ongeveer 3 uren ter plaatse. Hij/zij gaat het koppel en de familie aan huis halen, brengt iedereen terug naar huis en zorgt ervoor dat alle papieren op de juiste plaats geraken. Dat kost zo'n 200 euro.

Een weddingplanner daarentegen is een pak duurder, reken toch op zo'n 1.500 euro. Maar je krijgt ook veel meer. Wij doen veel meer achter de schermen, helpen mee voorbereiden en zijn de dag zelf de hele dag aanwezig als aanspreekpunt voor leveranciers, ....

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet