Kindje van kindjessuiker vermist

dinsdag 27 maart 2018 - 17:37
Tiense Suiker
Child Focus wordt 20 jaar en lanceert campagne rond iconische suikerverpakking om vermiste kinderen onder de aandacht te brengen

Wie heeft er nooit gesmuld van een boterham of een pannenkoek met de lichtbruine ‘Cassonade Graeffe’ van Tiense Suiker? Al 65 jaar staat op elk pak een kindje afgebeeld. Velen noemen de cassonade daarom kindjessuiker of kinnekessuiker. Maar… sinds enkele dagen is het kind van de verpakking verdwenen.

De pakjes suiker zelf worden voor langere tijd een communicatiekanaal met een bereik van 250.000 huishoudens doorheen het hele land. Op de pakjes wordt de oproep om opsporingsberichten te delen herhaald, en prijkt ook het 24/7 bereikbare noodnummer 116000.

Want je weet maar nooit dat je het plots nodig hebt. Door de inzet van velen loopt anno 2018 gelukkig zo goed als elke verdwijning van een kind of jongere goed af. Vandaar de slogan: "Samen vinden we ze wel."

 

Lees hier meer over Child Focus:

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!