Zo blijf je sporten tijdens corona

vrijdag 13 maart 2020 - 16:17
Ook de fitness en het zwembad zijn op dit moment verboden terrein. Voor die ene keer dat het moet! Hoe blijf jij fit? Met deze tips word je niet snel klam en stram.

YouTube

Op YouTube heb je enorm veel leuke tutorials en workoutvideo's, voor ieder wat wils. Het enige wat je nodig hebt, is een goeie internetverbinding, een matje en je workoutlegging. Heb je nood aan een zenmoment? Adriene zoekt met jou de rust op. 

Om die buikspieren strak te houden moet je bij Pamela Reif zijn! 

Nicole Stein leert je je heupen los schudden in je living of garage. 

Buiten

Je wordt sneller besmet met het coronavirus in kleine, slecht verluchte ruimtes met veel mensen. Die mijd je dus beter. Als je besmet bent met het virus, moet je binnen blijven. Als dat niet het geval is, kan je voorlopig buiten komen zonder in contact te komen met anderen. Er zijn verschillende opties, als het weer het toestaat natuurlijk: 

Hardlopen:

De meest voorkomende sport en jij weet waarom! Het is gratis en met een goeie afspeellijst in je oren, vliegen die kilometers voorbij. Hardlopen kan heel leuk zijn in groep, maar dat is op dit moment natuurlijk niet aan te raden. Het is tijd om tot jezelf te komen! Laat die gedachten maar komen. 

Wandelen: 

Ben je een beginnende sporter? Dan is wandelen iets voor jou! Die calorieën smelten als sneeuw voor de zon en je conditie verbetert enorm. Kies een mooi bos uit of een leuke wandeling. Hou een iets sneller tempo aan dan hoe je door de winkelstraat zou wandelen. Het perfecte tempo om te wandelen is hoe snel je wandelt als je net iets te laat bent bij de tandarts. 

Yoga: 

Het coronavirus zet je toch ook aan tot nadenken. Het is niet ongewoon dat je met een paniek- of stressgevoel in je buik rondloopt. Leg een yogamatje buiten in een park of je tuin en 'laat los'. Yoga slaat een brug tussen lichaam en geest. De verschillende bewegingen zorgen ervoor dat je goed in vorm blijft en je lichaam flexibel wordt. Maar dat niet alleen! Ook zorgt yoga voor emotionele stabiliteit, betere bloeddoorstroming en helpt het tegen lichamelijke en geestelijke kwaaltjes. Dat allemaal gratis en voor niets! 

Fietsen: 

Haren in de wind, neus in de frisse lucht en stampen maar. In Vlaanderen hebben we heel wat mooie fietsroutes en met de lente in zicht, klinkt dat als muziek in de oren. Breng je fietstocht naar een hoger niveau en kies eentje met een berg of twee in. Even zweten, maar daarna voel je je extra voldaan! Ook bij fietsen is het tempo belangrijk. Fiets alsof je net iets te laat bent, anders zal je tocht niet heel veel effect hebben.

Inline Skaten: 

Het is leuk, uitdagend en je voelt je in een jaren '90 film. Er zijn eigenlijk weinig redenen om niet te gaan inline skaten. Je knieën zullen je ook nog eens dankbaar zijn, want inline skaten is minder zwaar voor je knieën dan lopen. Je kan het ook nog eens vaker doen! Inline skaten is langer vol te houden waardoor je minder stijf bent, en dus minder rustdagen nodig hebt om weer te rollen. 

Touwspringen: 

Wist je dat touwtje springen een full body workout is? Een half uur flink springen is net zo effectief als een half uur hardlopen. Zet een sneller muziekje op en spring op dat tempo. Benodigdheden? Eén touw! Ook je kinderen hebben waarschijnlijk zin om mee te doen. Dat maakt het meteen een fijne gezinsactiviteit

Sporttoestel: 

De kans is groot dat er op de hoek van je straat of bij het pleintje drie straten verder sporttoestellen staan. Weet je niet welke oefeningen je hierop kunt doen? Vaak is het zo dat er oefeningen op staan, anders kan je altijd een YouTube tutorial volgen:

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!