'It's me' CEO Kris De Ryck: “We denken dat de app makkelijk kan doorgroeien tot 5 miljoen gebruikers in België”

donderdag 28 mei 2020 - 10:04
Al meer dan 2 miljoen mensen gebruiken de app ‘It’s me’. Dat is de app die je kan gebruiken als een digitale sleutel. Op die manier kan je veilig inloggen op overheidswebsites van de belastingen of pensioenen of bij je werkgever. Maar ook sommige banken gebruiken 'It's me' als een veilige toegang. ‘It’s me’ bestaat intussen drie jaar. CEO Kris De Ryck vertelt.

"It’s me wordt voornamelijk gebruikt om op een veilige manier in te loggen op applicaties. Je kan het ook gebruiken om bijvoorbeeld zaken te bevestigen: een betaling, je goedkeuring, gegevens, … Je kan het ook gebruiken om documenten te ondertekenen. Intussen kan je de app al gebruiken in ongeveer vijftien sectoren. Je kent het misschien van overheidsinstanties of je bank.  Maar nu werken we ook met redelijk veel verzekeraars, documentenplatformen en notarissen. Recent hebben we ook veel toepassingen in de zorgsector erbij gekregen. Dat heeft niet enkel met COVID-19 te maken.”

It's me heeft van bij de start een hele sterke groei gekend. Sinds de lockdown zien we een bijkomende stijging van 30% of meer.

Kris De Ryck

Groeien

Door de coronacrisis zijn meer mensen de app gaan gebruiken, soms zelfs dagelijks: “It's me heeft van bij de start een hele sterke groei gekend. Sinds de lockdown zien we een bijkomende stijging van 30% of meer. Dat komt omdat de app een oplossing is om digitaal werken te ondersteunen. Dat is nu net wat we zijn gaan doen. Ik ben ervan overtuigd dat we nog maar aan het begin staan van de mogelijkheden van It’s me. Als je kijkt hoe de app wordt gebruikt, zie je dat alle leeftijdsgroepen hem gebruiken. Dat geeft aan dat je eigenlijk een hele brede laag van de bevolking kan bereiken. We denken dat de app aan dit ritme makkelijk kan doorgroeien tot misschien 5 miljoen gebruikers in België.”

Je kan It's me activeren op twee manieren. Oftewel gebruik je je bankkaart, oftewel je e-ID. Luisteraar Francois probeerde de app te installeren via Bpostbank, waar hij klant is, maar dat lukte niet: "Bij problemen kan iedereen terecht op de It’s me-website. Daar vind je een contactknop. Je kan ons een berichtje sturen en we helpen je verder."

Meer info vind je op de website van It's me.

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!