Gastronomie is sleutelwoord voor Toerisme Limburg
di 26 sep. - 1:49
Zoals ieder jaar brengt Toerisme Limburg de toeristische sector samen voor een kennismaking met de plannen voor het volgende jaar. Onder het thema ‘samen investeren, impact genereren’, hebben zo'n 400 toeristische partners in C-Mine de instapcampagnes voor 2018 leren kennen.
“Dit jaar namen opnieuw alle 44 Limburgse steden en gemeenten en in totaal bijna 400 partners deel aan ons samenwerkingsmodel. Een bevestiging dat het model werkt en we dankzij die samenwerking het verschil kunnen maken voor Limburg”, zegt Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme en voorzitter van Toerisme Limburg vzw.
In 2018 zal gastronomie het sleutelwoord zijn voor Toerisme Limburg. Limburg heeft namelijk heel wat streekproducten, zoals de appels, maar ook veel bieren en wijnen, én heel wat topchefs. Dat toeristen gastronomie belangrijk vinden blijkt ook uit feit dat 1/5de van wat toeristen uitgeven naar eten en drinken gaat.
Meer aandacht voor online media
Toerisme Limburg gaat zijn campagnes blijven voeren via klassieke media, maar gaat meer inzetten op online communicatiekanalen. De campagne voor 2018 bestaat uit een mix van vaste waarden en een aantal nieuwigheden en extra formats, die toegevoegd zijn op basis van feedback van de sector en marktonderzoek bij de (potentiële) toerist. De vernieuwende onlineaanpak via onder meer influencercampagnes (waarbij invloedrijke mensen ingezet worden om Limburg te promoten) ondersteunt en versterkt de printcampagnes en spreekt specifieke doelgroepen aan.
Tijdens de zomer komt er opnieuw een campagne die exclusief gericht is op de Limburgers zelf.