Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top2000

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Spits

Kim Gevaert ambassadrice van 'Sterker dan corona': "Iedereen heeft een slapende leeuw in zich die we moeten wakker maken. We zijn sterker dan het virus!"

do 25 mrt. - 3:20

Net nu een 'paaspauze' is aangekondigd, kunnen we allemaal wel een duwtje in de rug gebruiken. De nieuwe campagne #sterkerdancorona komt dus als geroepen. Olympisch kampioene Kim Gevaert is de ambassadrice. "Motivatie is op dit moment bij veel mensen ver te zoeken en daarom proberen we de mensen een hart onder de riem te steken”, vertelt Kim in 'Spits met David'. 
Kim Gevaert
© VRTnws

De campagne wil ons de komende weken inspireren om ook met de nieuwe maatregelen te blijven volhouden. “We brengen positieve boodschappen en warme verhalen over de ‘kracht’ die mensen vooruit helpt.”

Motivatie is volgens Gevaert iets waar we allemaal samen aan moeten bouwen. "Een jaar geleden dachten we dat corona niet zo lang zou duren. Even sprinten en op de tanden bijten, en dan is het voorbij. En toch lopen we nu een marathon. Ik ben ervan overtuigd dat we die allemaal samen kunnen uitlopen. Want wij zijn sterker dan het virus.”

Een maand in quarantaine

Kim Gevaert is ook letterlijk ‘sterker dan corona’, want zij en haar man raakten besmet met het coronavirus en het hele gezin moest een maand in quarantaine. “Eerst heb ik ook wel wat gepanikeerd, maar uiteindelijk zijn we rustig gebleven en hebben we beseft dat je eigenlijk krachtiger bent dan je zelf denkt Als het moet, ga je ervoor en reikt je doorzettingsvermogen heel ver. Iedereen heeft een slapende leeuw in zich, die we moeten wakker maken.”

Ik ben ervan overtuigd dat we deze marathon allemaal samen kunnen uitlopen.

— Kim Gevaert

#sterkerdancorona

De campagne ‘Sterker dan corona’ zal vanaf maandag opduiken in  kranten, magazines en op radio, tv en sociale media. Iedereen wordt opgeroepen om op sociale media te delen wat zijn ‘kracht’ is onder #sterkerdancorona. Ook aan bedrijven, organisaties en verenigingen wordt gevraagd zich massaal aan te sluiten om hun werknemers, leden of sympathisanten een hart onder de riem te steken.

Het initiatief komt van tien bedrijven: AXA, Belfius, Colruyt Group, D’Ieteren, ENGIE, Ethias, McDonald’s, Nationale Loterij, Port of Antwerp en Randstad.

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet