Spits
Kim Gevaert ambassadrice van 'Sterker dan corona': "Iedereen heeft een slapende leeuw in zich die we moeten wakker maken. We zijn sterker dan het virus!"
do 25 mrt. - 3:20
De campagne wil ons de komende weken inspireren om ook met de nieuwe maatregelen te blijven volhouden. “We brengen positieve boodschappen en warme verhalen over de ‘kracht’ die mensen vooruit helpt.”
Motivatie is volgens Gevaert iets waar we allemaal samen aan moeten bouwen. "Een jaar geleden dachten we dat corona niet zo lang zou duren. Even sprinten en op de tanden bijten, en dan is het voorbij. En toch lopen we nu een marathon. Ik ben ervan overtuigd dat we die allemaal samen kunnen uitlopen. Want wij zijn sterker dan het virus.”
Een maand in quarantaine
Kim Gevaert is ook letterlijk ‘sterker dan corona’, want zij en haar man raakten besmet met het coronavirus en het hele gezin moest een maand in quarantaine. “Eerst heb ik ook wel wat gepanikeerd, maar uiteindelijk zijn we rustig gebleven en hebben we beseft dat je eigenlijk krachtiger bent dan je zelf denkt Als het moet, ga je ervoor en reikt je doorzettingsvermogen heel ver. Iedereen heeft een slapende leeuw in zich, die we moeten wakker maken.”
#sterkerdancorona
De campagne ‘Sterker dan corona’ zal vanaf maandag opduiken in kranten, magazines en op radio, tv en sociale media. Iedereen wordt opgeroepen om op sociale media te delen wat zijn ‘kracht’ is onder #sterkerdancorona. Ook aan bedrijven, organisaties en verenigingen wordt gevraagd zich massaal aan te sluiten om hun werknemers, leden of sympathisanten een hart onder de riem te steken.
Het initiatief komt van tien bedrijven: AXA, Belfius, Colruyt Group, D’Ieteren, ENGIE, Ethias, McDonald’s, Nationale Loterij, Port of Antwerp en Randstad.