Je bestelde pakjes? De nagel aan de doodskist van je receptionist
vr 7 dec. - 0:34
Werkgeversorganisatie VOKA meldt zelfs dat sommige receptionisten zo'n 30% van hun werktijd bezig zijn met het ontvangen en verdelen van pakjes en dat is voor veel werkgevers toch een brug te ver. Om nog maar te zwijgen over het gedoe wanneer een pakje verloren geraakt: de receptionist in kwestie wordt dan te vaak verantwoordelijk gesteld.
Oplossingen
Hoewel het uiteraard erg handig is om je pakje 's anderendaags na je bestelling op het werk op te pikken, zijn er heus wel alternatieven voor handen. Je kan je pakje bijvoorbeeld in de lokale supermarkt laten leveren, die zijn meestal tot 20u00 open waardoor veel mensen er na hun werk nog om kunnen.
Meer en meer bedrijven beslissen ook om een pakjesautomaat in hun hal te plaatsen. Op die manier kan de leverancier door gebruik van een code de pakjes afleveren, waarna de bestemmeling bericht krijgt dat ze, ook middels een code, hun pakje kunnen oppikken. En op deze manier blijft de receptionist gespaard.
Ook bpost werkt met zulke pakjesautomaten. Je vindt ze in tal van stations en winkelcentra.