Radio 2 Kustwandeling Bredene

vrijdag 30 oktober 2020 - 10:47
Hier vind je de wegen en de paadjes die je zo meteen in Bredene gaat ontdekken! Je wandelt ongeveer 6 à 7 kilometer. Zorg dat je smartphone goed opgeladen is en maak onderweg ook enkele selfies. Dan kan je straks meedoen aan de selfiewedstrijd!

Vertrek aan de kerk van Bredene-Sas

Ga naar de kerk van Bredene-sas aan het M. Vandewegheplein, daar begint de Radio 2 wandeling in Bredene!

Luister daar naar het eerste geluidsfragment.

Kerk Bredene-Sas

Over de Nukkerbrug

Ga rechts rond de kerk, de Spaarzaamheidstraat en neem de eerste straat rechts, de Steenovenstraat. Wandel door tot het einde, ga rechtsaf en dan metéén linksaf. Volg de Wagenmakerstraat tot het einde en wandel links de Pescatorstraat in. Volg tot het einde, de Veldstraat, en loop de Nukkerbrug over.

Start hier de volgende geluidsfile.

Nukkerbrug

Op het einde van de Pieter Breugelstraat

Loop nu rechtdoor en ga meteen na de Nukkerbrug rechtsaf de Noord-Edestraat in. Neem dan de Vredestraat, ga links de Oude Kreekweg in en wandel tot het einde. Volg nu rechtdoor de Pieter Breugelstraat tot het einde. Dan rechts de Breendonckstraat in en hou even pauze.

Start hier de volgde audiofile.

Pieter Breugelstraat

De wandelweg aan de G. Davidstraat

Volg de Breendoncklaan en neem dan de eerste straat links, de G. Davidstraat. Neem rechts en loop tot aan de wandelweg, het rode pad.

Start hier de volgende geluidsfile.

G. Davidstraat

Hou halt aan de Spuikom

Volg de wandelweg rechtdoor tot je aan een pad rechts komt. Volg dat pad en neem de eerste links, G Defeverstraat. Neem rechts en dan links

Steek de F. Vinkestraat over en volg de Sportstraat tot het Plovieplein. Neem de eerste rechts, de Europastraat, dan meteen links en dan onmiddellijk rechts naar boven.  Je komt nu aan de spuikom

Luister hier naar de volgende geluidsfile.

Spuikom

Aan de boei van het eilandje

We gaan links af en houden de Spuikom aan onze rechterzijde. We blijven naast de Spuikom lopen tot aan het eilandje.Ga links aan de boei van het eilandje.

Druk hier op de startknop van de volgende geluidsfile.

Het eilandje

Aan het Ibis brugje

Volg nu de weg richting het kanaal.  Volg het pad tot aan het klimrek aan je linkerzijde.  Ga links af en wandel tot over het Ibis Brugje.

Luister hier naar de volgende geluidsfile.

Het Ibis brugje

Weer op het beginpunt van de wandeling

Ga het brugje over en sla linksaf de Elisabethlaan in. Volg die tot je links de Staessenstraat in kan. Volg de Staessenstraat tot het einde en wandel weer naar de kerk.

Luister naar het laatste fragment.

Weer aan de kerk

Win een wandelweekend

Doe mee aan de selfiewedstrijd samen met Sport Vlaanderen en maak kans op een mooi en sportief wandelweekend!

Op zaterdagochtend word je eerst verwend met een stevig ontbijtbuffet, waarna je sportief op pad gestuurd wordt in de omgeving. Je kan ook ter plaatse gebruik maken van de sportaccomodatie of een lesgever of materiaal huren! De dag wordt afgesloten met een uitgebreid avondmaal en zondag staat alweer een lekker ontbijt klaar. Zo sta je stevig op je benen om de omgeving verder te verkennen! Het arrangement is voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Maar is je gezin groter, dan betaal je enkel een kleine toeslag voor die extra personen!

Wat moet je doen?

1. Maak een selfie tijdens één van de Radio 2 Kustwandelingen

2. Klik hier voor de Radio 2 - app en kies onderaan 'reageer'. Stuur je foto door met #kustwandeling. Meer hoef je niet te doen om kans te maken op een sportief wandelweekend voor je gezin! Het volledige reglement vind je hier.

Aanbevelen via mailSturen via mail