Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top2000

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Afbeelding van het programma: radio2 middag in antwerpen

radio2 middag in antwerpen

Antwerpenaar ergert zich aan vele werven

do 4 mei - 9:09

Ook over rondzwervend vuil en de werking van de loketten kreeg de ombudsvrouw vorig jaar veel klachten.

Ruim 2200 klachten kwamen er in 2016 bij ombudsvrouw Karla Blomme terecht. Het gaat dan onder andere over de werking van de stedelijke diensten, de lokale politie en brandweer, het OCMW. De diensten zelf behandelen de klachten van inwoners eerst zelf, maar als er geen oplossing komt, komen ze vaak bij de ombudsvrouw terecht. Zij slaagt erin drie vierde van die klachten uiteindelijk op te lossen.

Zo zijn er wel wat klachten over de tijdelijke parkeerverbodsborden, die je moet aanvragen als je verhuist. Sinds vorig jaar kan je die alleen maar digitaal aanvragen en daar hebben veel mensen het moeilijk mee. Ook over de vele werven die er op dit moment in de stad zijn, krijgt ombudsvrouw Blomme klachten. 'Maar de stad kan niet alle klachten en problemen hierover oplossen, omdat er veel gewerkt wordt voor andere opdrachtgevers zoals het Vlaams Gewest en de BAM (Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel) die de voorbereidingen voor de Oosterweelverbinding doet. Het is ook voor mij vaak een kluwen om uit te vissen bij wie je moet zijn,' zegt Blomme.

De ombudsdienst in Antwerpen bestaat al 26 jaar. In 1991 was Antwerpen de eerste Belgische gemeente die een ombudsman aanstelde.

 

 

 

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet