De Radiorechter: Wat liep er mis in de badkamer van Marjolein?

maandag 1 oktober 2018 - 08:06
De Radiorechter heeft een nieuwe zaak binnengekregen, eentje uit zijn geboortestad Torhout dan nog wel! Want daar is toch wel wat misgelopen bij de betegeling van de badkamer van Marjolein. Een werk dat gebeurde door haar buurman Bert, die aannemer is.

Onlangs beslist Marjolein om haar badkamer te renoveren. Voor de betegeling van de vloer en de muren doet ze beroep op haar buurman Bert. Bert is namelijk aannemer, voor Marjolein leek dat dus een logische keuze.

Maar Marjolein is allerminst tevreden over zijn werk. De voegen verschillen enorm van dikte, de plekken waar Bert met silicone werkte ogen helemaal niet professioneel volgens haar, de vloer ligt niet gelijk en de afwerking is helemaal niet verfijnd.

Een nachtmerrie noemt ze het, en die nachtmerrie werd enkel groter op het moment dat ze de factuur van 3700 € onder haar neus geschoven kreeg. Marjolein wil voor dit ‘amateuristische’ werk niet betalen.

Bert beseft dat zijn werk niet top gedaan is maar zegt er meteen bij dat de perfectie niet bestaat. Hij wijt de weinig zorgvuldige afwerking vooral aan de kwaliteit van de tegels. Het zit volledig vast tussen de twee partijen want Marjolein wil niks betalen, Bert daarentegen wil graag zijn factuur betaald zien.

Afspraken

Er werden vooraf amper afspraken gemaakt tussen Marjolein en Bert, er werd zelfs geen offerte opgesteld. Bert liet via sms enkel zijn uurprijs weten van 45 €/u en daar was Marjolein mee akkoord gegaan. Over hoe lang het werk zou duren bijvoorbeeld werd op voorhand nooit wat afgesproken. Marjolein: "Dat is de buurman hé! Je vertrouwt hem en denkt dat alles goed zal verlopen. Tot het moment dat er discussie ontstaat merk ik nu".

Zaken doen met vrienden, of met buren zoals in dit geval, is dus zeker geen evidentie blijkt nog maar eens. Zeker ook omdat er vaak gemeenschappelijke kennissen zijn. Bert: "Ik ben nadien zwart gemaakt en dat vind ik vrij kinderachtig. Er werd blijkbaar in de streek rondgegaan met de boodschap 'kijk eens hoe hij het gedaan heeft' en zoiets vind ik heel kleinzielig!".

Centen

Marjolein weigert de factuur te betalen en stelt voor dat Bert zijn factuur volledig crediteert. "Op die manier kunnen wij met dat bedrag een andere aannemer laten komen die alles opnieuw plaatst zoals het hoort", zegt Marjolein. Bert heeft namelijk al aangegeven nooit meer in de badkamer te willen komen. Hij vraagt vooral redelijkheid van Marjolein en dat is een volledige creditatie niet volgens hem. "Enkel dan kan er terug gepraat worden", zegt hij.

Kan De Radiorechter voor een oplossing zorgen in deze zaak? Hieronder zie je trouwens enkele foto's van de badkamer van Marjolein.

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!