Travelbird is failliet en toch krijg ik nog aanbiedingen?

vrijdag 19 april 2019 - 09:28
De Nederlandse reisorganisatie Travelbird is sinds het najaar van 2018 failliet. Boeken toe en gedaan met zaken doen. Maar hoe kan het dan dat klanten nog altijd mails krijgen van Travelbird met daarin de mooiste reisaanbiedingen?

Oude wijn in nieuwe zakken?

De Nederlandse reisorganisator Travelbird zat al een hele tijd in slechte papieren. In het najaar van 2018 viel het verdict: de reisorganisatie was failliet en moest al haar activiteiten met onmiddellijke ingang stopzetten.

De één z'n dood is de ander z'n brood. En een paar dagen na het faillissement is Travelbird eigendom geworden van de Secret Escapes Group. Dat is een Britse holding die reiswebsites en reisorganisaties uit verschillende landen in z'n portefeuille heeft. Maar omdat de naam Travelbird al enige bekendheid had, besliste de overnemer om de naam wel te behouden. En Secret Escapes Group heeft niet alleen het merk Travelbird gekocht maar ook het IT platform, het logo en het klantenbestand. 

Klantenbestand zit bij de overnemer

Aangezien Secret Escapes Group het volledige klantenbestand heeft overgenomen, krijgen die klanten opnieuw mails met aanbiedingen van het nieuwe Travelbird. 

Dat is logisch maar tegelijkertijd ook verwarrend en ironisch. Want veel mensen willen geen nieuwe reis boeken. Wel wachten ze nog altijd op een schadevergoeding omdat hun reis in het water viel door dat faillissement.

Schadeclaims nog altijd niet uitbetaald

Gedupeerde klanten moesten na het faillissement een schadeclaim indienen bij SGR, de Nederlandse Stichting Garantiefonds Reizen. Het gaat over duizenden dossiers en die zijn nog altijd niet allemaal verwerkt. 

Het geduld van de gedupeerden wordt serieus op de proef gesteld maar normaal gezien komt het wel goed met die terugbetalingen. "De Inspecteur" kreeg een paar dagen geleden nog een mailtje van Eduard. "Sinds een paar dagen staat het bedrag dat SGR me moest terugbetalen op mijn rekening. Dus ik wil alle anderen die op hun terugbetaling wachten geruststellen. Je mag nog niet wanhopen." 

Aanbevelen via mailSturen via mail

het gezegd heeft!