Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top2000

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Afbeelding van het programma: de inspecteur

de inspecteur

Wie bestelling van Brantano nog niet heeft ontvangen kan rekenen op terugbetaling

wo 2 sep. - 6:28

Het was me wat deze zomer bij Brantano. Op 3 augustus, net bij de start van de solden, wordt moederbedrijf FNG failliet verklaard. Jammer voor de klanten die net een bestelling deden bij Brantano, Fred & Ginger en CKS, de drie merken van de groep. Zouden zij hun bestelling of geld kwijt zijn? Nee, volgens de curatoren. Want zij lieten meteen weten dat wie een bestelling deed die ook zal krijgen. Maar dat lijkt toch niet zo te zijn...

Dat is alleszins wat De Inspecteur opmerkt in zijn mailbox. Verschillende verhalen van luisteraars die eind juli of begin augustus online een bestelling deden en tot op vandaag nog niks hebben gekregen. Karen en Tineke getuigen in De Inspecteur.

Besteld, betaald, maar niks ontvangen

Karen uit Sint-Niklaas bestelde op 1 augustus 9 paar schoenen bij Brantano. Daarvan heeft ze er 4 paar ontvangen, van de overige 5 paar heeft ze nog niks gehoord. "Ik kreeg enkel de belofte dat ze nog zouden opgestuurd worden maar na een maand is dat nog altijd niet gebeurd.", zegt Karen.

Ook Tineke uit Oostkamp zit al een maand te wachten op haar bestelling: "Ook ik heb begin augustus een bestelling geplaatst via de webshop van Brantano en heb ook nog niks ontvangen. De webshop werkte begin augustus nog perfect. Ik heb besteld, betaald maar tot op vandaag nog niks van schoenen gezien."

Terugbetaling komt eraan

Christophe Moyersoen van veilinghuis Moyersoen, het veilighuis dat de uitverkoop van Brantano organiseert, stelt iedereen gerust. "Op het moment dat FNG werd failliet verklaard waren er nog bestellingen geplaatst voor zo'n 450.000 euro. In totaal ging het over 5.617 orders en zo'n 18.000 artikelen. Van die 18.000 artikelen zijn er ongeveer 10.000 geleverd omdat die in voorraad waren. De bestellingen die niet in voorraad waren konden en kunnen niet meer geleverd worden maar daar hebben de curatoren zich sterk gemaakt om al die bestellingen terug te betalen."

Waarom dan toch nog klachten? "Daar botsen we op een IT-probleem dat moet opgelost worden. Het is niet zo evident als we dachten om die terugbetaling snel te organiseren maar ik hoor toch dat dit op korte termijn in orde zou moeten komen. Mensen die hun bestelling dus nog niet hebben gekregen zullen die ook niet meer ontvangen, ze zullen wel hun geld terugkrijgen."

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet