Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top30

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Afbeelding van het programma: de inspecteur

de inspecteur

Al 8 weken amper water: "Met een hoofd vol shampoo vaststellen dat je je haar niet kan uitspoelen"

do 30 jan. - 7:00

Sinds 6 december komt er bij Harry en zijn gezin amper nog water uit de kraan. Overdag af en toe nog een druppel, tijdens de piekuren helemaal niks. De herstellingen zouden pas voor eind februari zijn. En De Watergroep, het grootste drinkwaterbedrijf in Vlaanderen, lijkt het probleem niet serieus te nemen.

Een minuut om een glas water te vullen

Sinds eind november ondervinden Harry en zijn gezin problemen met hun watertoevoer. "De eerste storing heeft drie dagen geduurd. We waren blij toen het probleem was opgelost, maar helaas was onze blijdschap maar van korte duur."

Op 6 december kwam er plots weer geen water uit de kraan. "Vooral tijdens de piekmomenten komt er amper een druppel uit de kraan. Afwassen, douchen, de wasmachine laten draaien,... dat lukt allemaal niet. Mijn vrouw gaat de was doen bij haar moeder, douchen doen we bij familie."

We hebben al honderden liters flessenwater aangesleept.

— Harry

Van de regen in de drup

Harry heeft de afgelopen weken al verschillende keren contact opgenomen met De Watergroep. Hij stuurde in totaal drie e-mails en ontving één antwoord. Daarin erkennen ze het probleem, maar zeggen ze er voorlopig weinig aan te kunnen doen. De grote herstellingswerken zullen afgerond zijn eind februari en tot die tijd zou het kunnen dat sommige klanten met waterproblemen blijven zitten.

Na tussenkomst van De Inspecteur stuurt De Watergroep een technische ploeg, die kon enkel vaststellen dat er geen water uit de kraan komt. Verdere informatie kunnen ze Harry niet geven.

Oplossing niet zo simpel

Kathleen De Schepper van De Watergroep erkent het probleem. "We beseffen dat het voor sommige klanten niet aangenaam is. Volgens onze informatie gaat het om slechts enkele klanten die vaak in hoger gelegen gebieden wonen."

"We hebben de afgelopen weken hard gewerkt aan een tijdelijke oplossing. We hebben extra schakelingen gedaan om de watertoevoer voor zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk te herstellen." De definitieve herstelling staat gepland voor eind februari.

Klanten krijgen een eenmalige compensatie van 25 euro

— Katheeln De Schepper, De Watergroep

Recht op een schadevergoeding

Harry en zijn gezin proberen hun plan te trekken met flessenwater. "Maar de rekening loopt al snel op. Elke vrijdag gaat mijn vrouw ruim 30 liter drinkwater kopen in de supermarkt. Het aantal PMD-zakken is niet meer te tellen.", zegt Harry.

De Watergroep beseft dat mensen extra kosten maken. Maar klanten moeten niet rekenen op al te grote compensaties. "We gaan een service vergoeding toekennen aan alle getroffen klanten. Dat is een éénmalig bedrag van 25 euro." 

Professionele klanten, die kunnen aantonen dat ze economische schade hebben geleden, mogen ook altijd een schadeclaim indienen. Dan wordt er dossier per dossier gekeken wat er gedaan kan worden.

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet