
start je dag in antwerpen
Antwerpse brasserie beledigt klant op kassaticket: "Voor de dikzak aan tafel 1 niet normaal"
wo 18 dec. - 7:19

Een rekening betalen is nooit leuk. Maar wat Radio 2-luisteraar Nadia gisteren meemaakte in de Antwerpse brasserie 'Carrousel d'Anvers' ging nog een stapje verder. Onderaan haar kassabon stonden woorden "voor de dikzak tafel 1 niet normaal". Nadia plaatste een foto van het bonnetje op een facebookpagina van Radio 2 en schreef: "Ik ben in schok. Wat moet ik hiermee doen?"
Wat op dat ticket staat is onaanvaardbaar. De uitbater moet zijn personeel zwaar aanpakken en zich verontschuldigen.
Sectorfederatie Horeca Vlaanderen reageert alvast verbolgen op de woorden op de kassabon. "Dit is onaanvaardbaar. Gastvrij ondernemen is de basis van onze sector", zegt Matthias De Caluwe van Horeca Vlaanderen in 'Start Je Dag'. "Zelfs al was dit een interne boodschap van de zaal naar de keuken, dit kan niet. Ik neem aan dat de uitbater een ernstig gesprek zal hebben met de bewuste ober. Een student als ik de kassabon mag geloven. De uitbater moet zijn personeel heel zwaar aanpakken en zich verontschuldigen bij de klanten."
"Ober op staande voet ontslagen"
De eigenaar van 'Carrousel d'Anvers', Hammoud Imad, betreurt het incident. "Dit gedrag tolereren we niet in onze zaak." Hammoud heeft gisteren contact gehad met Nadia. "Ik heb me in naam van de zaak geëxcuseerd." De brasserie op de Suikerrui is een half jaar open. "Jammer dat ik de dupe ben van gedrag van personeel dat ik niet kan controleren." Imad neemt strenge maatregelen. "Ik zal de ober in kwestie op staande voet ontslagen."
Bekijk de volledige kassabon van luisteraar Nadia hieronder.

Beledigende woorden op kassaticket