radio2 benebene
Get Ready! zingt 'Diep 25'
do 2 sep. - 5:00
Uniek concept
25 jaar geleden is het avontuur van Get Ready! begonnen. Koen Bruggemans: "We staan nog steeds op het podium en de mensen zeggen iedere keer dat we er nog steeds als vroeger uit zien." Jimmy Samijn: "Na 25 jaar kennen we elkaar door en door. We zijn elkaars 'showbizzbroers'. In de beginjaren leefden wij 7 dagen op 7 bij elkaar. Dat is een band die niemand stuk kan maken." De grote doorbraak gebeurde 25 jaar geleden met 'Diep' en dat ging gepaard met hallucinante taferelen. Jimmy: "We waren jong, ongeveer 22 jaar. Voor ons waren dat hysterische taferelen. Toen 'Diep' uit kwam, zag je die populariteit week na week stijgen tijdens 'Tien om te zien' tot het ontplofte. (lacht) Daarna is het blijven doorgaan." Koen: "Get Ready! was een uniek concept in Vlaanderen. Wij waren een Nederlandstalige boysband die dance bracht en die bereikbaar was."
Joepie
Is de manier van werken voor herhaling vatbaar? Jimmy: "Ik denk het wel. Ik zou mij iets professioneler gedragen dan toen. Ik zou nu iets beter mijn best doen. 'Diep' was meteen nummer 1 en daarna werden er nog 11 hits in onze schoot geworpen. Dat is gevaarlijk, omdat we het gewend werden. Tot het moment dat dat ene liedje niet op nummer 1 stond." Koen: " Het was een periode zonder internet, smartphones, apps, facebook, enzovoort. Je had op televisie een kanaal waar je videoclips kon bekijken, waar je geen Vlaamse artiesten zag. Gelukkig was er wel het jongerentijdschrift Joepie, het boekje waar we afwissend met The Backstreet Boys, de cover deelden. Meer was er niet. Het was een andere tijd."
Get Ready!
Get Ready! is een goede artiestennaam. Wie was de bedenker? Jimmy: "Onze manager Marc zag in onze oude studio de jukebox staan. Daarin zat het liedje 'Get Ready' van The Temptations. Verder moesten we niet zoeken."
Knipoog naar het verleden
Jimmy: Het liedje 'Diep 25' is een Motown-versie van onze eerste single. Het is meteen de voorloper van ons nieuw album, dat op vrijdag 8 oktober in de winkel zal liggen. We hebben daarvoor de grootste hits in een nieuw jasje gestoken. Er staan ook een aantal nieuwe en verrassende nummers op. De hoes is een knipoog naar het verleden, de mooiste periode uit ons leven. We zien wel wat de reacties zijn. We zien wel. Dat is ons motto."
Geen stress meer
Jimmy: "We hebben momenteel het geluk dat we gevraagd worden voor heel grote evenementen. Ik sta heel graag voor heel veel volk. Voor die sfeer en die ambiance doen we het eigenlijk. Zenuwen zijn er niet meer, maar ik was wel buiten adem. Tegelijk zingen en dansen is niet meer vanzelfsprekend. Ik heb afgezien. (lacht)"