Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top30

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Afbeelding van het programma: de inspecteur

de inspecteur

Helpdesk: waar kan ik terecht met reisklachten?

vr 21 jun. - 6:45

Met klachten over je reis waar je met de reisagent of touroperator onderling niet uit geraakt, kan je terecht bij de Geschillencommissie Reizen.
Helpdesk: waar kan ik terecht met reisklachten?

Met klachten over je reis waar je met de reisagent of touroperator onderling niet uit geraakt, kan je terecht bij de Geschillencommissie Reizen.

Die kan:

- een verzoeningsprocedure opstarten waarbij alle betrokken partijen rond de tafel gaan zitten en tot een bindende afspraak komen. Je bezorgt de commissie daarvoor alle info omtrent de reis en het probleem

- je kan een zaak aanspannen ‘in arbitrage’. Je bezorgt dan alle info aan de commissie. Je kan je zelf informeren over je rechten en plichten bij een verbruikersvereniging, advocaat of ambtenaar van de FOD Economie. De commissie hoort ook de tegenpartij.

De zaak komt voor een college dat evenredig is samengesteld uit vertegenwoordigers van de reissector en van de consumentenorganisaties. De voorzitter van dat college is onafhankelijk en velt een oordeel dat bindend is én definitief.

Hier zijn alvast enkele handige links:

Geschillencommissie Reizen

FOD economie

Orde van Vlaamse Balies

Test-Aankoop

Europees Centrum voor de Consument - België

De Europese Commissie

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet