Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top2000

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Afbeelding van het programma: radio2 middag in oost-vlaanderen

radio2 middag in oost-vlaanderen

Klanten Pegase niet getroffen door problemen bij Thomas Cook

di 24 sep. - 11:41

Reizigers die een reis boekten bij Pegase, kunnen met een gerust hart op vakantie vertrekken. Pegase was bijna dertig jaar het luxemerk van Thomas Cook in België, maar sinds vorig jaar is het een zelfstandig bedrijf, dat financieel gezond is.
Een man in pak houdt een bordje in zijn handen met de tekst "Pegase" erop
© Foto: Facebook Pegase

De Gentse touroperator Pegase is al 30 jaar actief op de Belgische reismarkt. Het werd destijds opgericht als luxemerk van Neckermann reizen. Maar sinds eind september 2018 kwam het in handen van een groep private investeerders. Pegase Travel NV is sinds die overname een zelfstandige touroperator en is dus niet langer een merk van Thomas Cook België. Het bedrijf is schuldenvrij en heeft geen openstaande leningen.

Ongeruste klanten en hoteliers

"We begrijpen de verwarring, de overname is vrij recent.", zegt gedelegeerd bestuurder Jeroen Decroos bij Radio 2 Oost-Vlaanderen. "Heel wat klanten denken dat we nog verbonden zijn met Thomas Cook. Ook hoteliers bellen ons, omdat ze niet zeker zijn of ze door Pegase wel betaald zullen worden. We zijn alle buitenlandse hotels aan het opbellen om hen te verzekeren dat we een financieel gezond bedrijf zijn en dat ze hun centen zullen krijgen."

Geannuleerde vluchten

Er zijn nog wel enkele historische links met Thomas Cook. Zo gebruikt Pegase nog het reservatiesysteem van Thomas Cook. Maar ze hebben wel een noodscenario klaar. "Mochten we merken dat de stekker er bij Thomas Cook uitgetrokken wordt, dan schakelen we over op ons noodsysteem." De touroperator werkt ook samen met Brussels Airlines, om samen met Thomas Cook vliegtuigen te vullen. "We zitten hierover samen met de luchtvaartmaatschappij om te verzekeren dat onze klanten nog vervoerd kunnen worden. Mochten er vluchten geschrapt worden, dan doen we er alles aan om de klanten een alternatieve route aan te bieden."

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet