Meldpunt 1777 Kortrijk krijgt 300 oproepen per dag
ma 27 jan. - 11:14
Het centrale meldnummer zorgde 10 jaar geleden voor een omwenteling in het contact tussen de stad en haar burgers. Inwoners konden vanaf dan met een vraag of een melding naar dat centrale nummer bellen. Daarvoor bestond er voor elke stadsdienst een apart nummer. In totaal belden de inwoners 46.000 keer naar 1722.
Brand in zwembad Kortrijk
De dienst 1777 is gegroeid en bestaat ondertussen uit 8 medewerkers. Naast telefonisch, zijn ze ook te bereiken via mail en via de app. Vorig jaar kreeg de dienst 83.000 oproepen. De meeste meldingen of vragen gingen over de brand in het zwembadcomplex Lago in Kortrijk.
Uitbreiding
De stad wil de dienst 1777 nog meer uitbreiden. Het wordt binnenkort ook het aanspreekpunt voor de het OCMW en het parkeerbedrijf Parko. Er komt ook een '"track-and-tracesysteem" waarmee je kan volgen wat er gebeurt met je melding.