MIVB lanceert nieuwe campagne tegen zwartrijden: "Geen zin om te betalen, wacht tot je onze boetes ziet"
do 28 nov. - 3:18
De nieuwe campagne is deels gebaseerd op een affichecampagne en de slogan 'Geen zin om te betalen voor je rit ? Wacht tot je de prijzen van onze boetes ziet'. "Want die boetes zijn niet mals", zegt woordvoerster An Van hamme. "Die kunnen oplopen van 107 euro voor een eerste inbreuk tot 480 euro als de reiziger gebruik maakt van een vals ticket of met een abonnement van iemand anders reist".
Maak kans op een diner
De MIVB wil echter ook een positieve boodschap de wereld insturen. "Iedereen die zijn of haar ticket betaalt en juist valideert, maakt kans op een toffe prijs, voegt An Van hamme eraan toe. De MIVB-klanten kunnen een gastronomisch diner winnen aan boord van de 'Tram Experience'. Dat is de restauranttram waar de MIVB aan meewerkt, aldus de MIVB-woordvoerster. De boodschappen worden ook kenbaar gemaakt via onder andere social media, de Metrokrant, de website enzovoort. In verschillende metrostations worden mensen opgeroepen om deel te nemen aan de wedstrijd 'BIEP BIEP hoera'. Een ludieke wedstrijd die niet onopgemerkt voorbij zal gaan, besluit An Van hamme.