Spits
Niels Albert over de drukte in zijn fietswinkel: “Klanten vragen niet naar de prijs, ze willen weten of we nog iets hebben”
wo 19 aug. - 2:36
“We hebben al een hele drukke periode achter de rug. Ik spreek dan over net na de lockdown. We zijn standaard maandag-, dinsdag- en woensdagvoormiddag gesloten tot 13u om onze herstellingen te kunnen bijwerken en onze service te blijven geven.”
Lange wachttijden
“Klanten vragen niet naar de prijs, ze willen weten of we nog iets hebben. Sommige winkels zijn inderdaad bijna leeg of zijn al alles kwijt. Wij zijn al een paar jaar bezig en hebben een stock uitgebouwd. We proberen erop te anticiperen. Als we zien dat bepaalde modellen bijna uitverkocht zijn, proberen we ze in stock op te kopen. Soms is het langer wachten en daar kunnen we weinig aan veranderen. Bepaalde modellen zijn meteen leverbaar. Op andere kan je wel lang wachten en dat hangt af van de leverancier. Voor sommige klanten is dat vervelend, maar we proberen ze altijd op tijd te leveren.”
“De communieperiode hebben we helemaal gemist. Er zijn dus geen communiefietsen verkocht. Nu verwachten we dezelfde mensen wel terug tegen dat de schoolperiode begint. De verkoop gaat inderdaad nog een boost krijgen in aanloop naar het nieuwe schooljaar.”
“De elektrische fietsen doen het heel goed. Vroeger moest je 80 jaar zijn en een wandelstok hebben om elektrisch te mogen rijden, nu is mijn jongste klant 12 jaar want hij rijdt er elke dag mee naar school. Elektrische fietsen hebben een heel groot doelpubliek.”
Ook klant Sabine haar fiets moest hersteld worden: “Ik heb veel meer gefietst tijdens de coronacrisis. Dat was het enige wat ik kon doen, fietsen en sporten. Ik heb zo veel plekken leren kennen in de buurt. Ik had al een fiets, maar nu heeft hij nood aan een herstelling.”