Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Doe mee

Ik lees graag uit

  • Antwerpen

mis niets!

radio2 top2000

winwin

aha

radio2 stelt voor

test je kennis

Afbeelding van het programma: de inspecteur

de inspecteur

Facturatieproblemen Essent pas tegen de zomer opgelost

wo 13 mei - 0:41

Hoe zou het nog zijn met energieleverancier Essent? Begin dit jaar kampten ze met heel wat lang aanslepende klachten. Een nieuw IT-systeem met kinderziektes was de oorzaak en zorgde voor facturatieproblemen. Essent beloofde snel met een oplossing te komen voor de getroffen klanten. Al lijkt die oplossing er nog niet voor iedereen.

Ondanks de mooie beloftes ontvangt De Inspecteur nog geregeld klachten over de energieleverancier. Telkens over facturatieproblemen die maar niet opgelost geraken. Zo krijgt luisteraar Christa geen facturen meer sinds augustus. Ze vreest dus dat er op een dag plots een heel hoge factuur uit de lucht zal vallen. Augustus tot mei, dat is een factuur die mogelijk flink kan oplopen.

Alle hens aan dek

Essent geeft toe dat nog niet alle problemen opgelost zijn maar dat ze hard werken om alles in orde te krijgen. Patti Verdoodt van Essent: "We hebben heel hard gewerkt de afgelopen maanden. Alle problemen zijn in kaart gebracht en op dit moment proberen we alle dossiers op te lossen. Dat vraagt allemaal z'n tijd en we begrijpen dat dat voor onze klanten geen aangename situatie is. De problemen die er zijn hebben betrekking op een minderheid van onze klanten en die zullen hierover ook allemaal persoonlijk worden gecontacteerd. We hopen dat tegen de zomer het merendeel van de problemen achter de rug zijn."

Mooie beloftes

Dat Essent z'n klanten persoonlijk contacteert staat wel haaks op de berichten die De Inspecteur in z'n mailbox leest. Zo moest Christa, die dus al op facturen wacht sinds augustus, zelf contact opnemen met Essent om te weten wat er gaande was. Ook luisteraar Dirk heeft er genoeg van. Zijn voorschotfacturen waren altijd fout, kreeg van Essent te horen dat het opgelost was, maar krijgt nadien opnieuw foutieve voorschotfacturen in de bus. 

Essent benadrukt echter dat het niet enkel bij mooie beloftes blijft, maar dat ze voor iedere klant een oplossing aanbieden.

Als je zelf ook vragen over jouw facturen hebt kan je altijd terecht op de website van Essent. Stuur je problemen ook zeker door naar inspecteur@radio2.be, zo kan Sven een vinger aan de pols houden.

Meer zoals dit...

Blijf op de hoogte

Niets missen van radio2? Schrijf je in op de nieuwsbrief en volg ons op facebook en instagram!

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet