de inspecteur
Facturatieproblemen Essent pas tegen de zomer opgelost
wo 13 mei - 0:41
Ondanks de mooie beloftes ontvangt De Inspecteur nog geregeld klachten over de energieleverancier. Telkens over facturatieproblemen die maar niet opgelost geraken. Zo krijgt luisteraar Christa geen facturen meer sinds augustus. Ze vreest dus dat er op een dag plots een heel hoge factuur uit de lucht zal vallen. Augustus tot mei, dat is een factuur die mogelijk flink kan oplopen.
Alle hens aan dek
Essent geeft toe dat nog niet alle problemen opgelost zijn maar dat ze hard werken om alles in orde te krijgen. Patti Verdoodt van Essent: "We hebben heel hard gewerkt de afgelopen maanden. Alle problemen zijn in kaart gebracht en op dit moment proberen we alle dossiers op te lossen. Dat vraagt allemaal z'n tijd en we begrijpen dat dat voor onze klanten geen aangename situatie is. De problemen die er zijn hebben betrekking op een minderheid van onze klanten en die zullen hierover ook allemaal persoonlijk worden gecontacteerd. We hopen dat tegen de zomer het merendeel van de problemen achter de rug zijn."
Mooie beloftes
Dat Essent z'n klanten persoonlijk contacteert staat wel haaks op de berichten die De Inspecteur in z'n mailbox leest. Zo moest Christa, die dus al op facturen wacht sinds augustus, zelf contact opnemen met Essent om te weten wat er gaande was. Ook luisteraar Dirk heeft er genoeg van. Zijn voorschotfacturen waren altijd fout, kreeg van Essent te horen dat het opgelost was, maar krijgt nadien opnieuw foutieve voorschotfacturen in de bus.
Essent benadrukt echter dat het niet enkel bij mooie beloftes blijft, maar dat ze voor iedere klant een oplossing aanbieden.
Als je zelf ook vragen over jouw facturen hebt kan je altijd terecht op de website van Essent. Stuur je problemen ook zeker door naar inspecteur@radio2.be, zo kan Sven een vinger aan de pols houden.